2021

SAXGO21: Celjski godalni orkester s solisti

Amfiteater Gradu Kromberk

drevensek godalci 600x400

CELJSKI GODALNI ORKESTER
Solisti:
Matjaž Drevenšek, saksofon
Leon Firšt, klavir
Jaka Krušič, kontrabas
Gregor Hrovat, bobni
Nenad Firšt, dirigent


"80’s Suite / Suita Osemdesete, ki jo posvečam prijatelju Nenadu Firštu in Celjskemu godalnemu orkestru, je nastala lanskega januarja po izzivu, ki sem ga prejel od Nenada po celjskem nastopu SOS saksofonskega orkestra, s katerim sem kot solist izvajal en stavek nove, takrat še neobstoječe suite. Prvi stavek – Muddy Sax / Blatni Sax – je popolnoma nepretenciozna pop skladbica, ki je produkt mojega rockerskega alterega MadSaxa... Enostavna forma ABA (A = reggae, B = divji funk rock) daje solistu (tokrat bom to kar sam; ob krstni izvedbi l. 2012 na Festivalu SAXGO v Novi Gorici in ob ponovitvi na Festivalu Ljubljana je bil to Primož Fleischman, v spremljevalnem oktetu pa saksofonisti svetovnega kalibra) priložnost, da se izkaže v liričnih odtenkih in divjih metalskih rifih sopranskega saksofona, godalnemu orkestru s pridruženim jazz triom pa možnost dinamičnih niansiranj, poigravanja z artikulacijo in tonskim barvanjem, vse z enim samim ciljem – poustvariti vzdušje mtv-jevskega hita iz osemdesetih. Rainy Day / Deževen dan, stavek, ki sledi brez premora, je balada v stilu jugo-festivalov osemdesetih. Konec tistega desetletja sem jo res izvajal na skopskem TV festu z našim takratnim Pop Fly Bandom (v katerem je bil kup legendarnih mariborskih glasbenikov) pod naslovom Sam vo gradot, kar je bil prepev skladbe Deževen dan v makedonščini. Na žalost sem skladbo takrat tudi sam odpel, a se podobnih podvigov po ogledu posnetka nisem lotil nikoli več! Tokrat jo, v novi verziji, z veseljem igram na tenorskem saksofonu, zdi se mi, da sem v igranju vseeno boljši kot v petju... Spremljava ter solistični deli godalnega orkestra in ritem sekcije pa budijo mladostne spomine na prelepe popevke in neuresničeno ljubezen... Zaključni Riffin’ / Rifati, "Hommage à Nat & Johann" je srednje hiter stavek, v katerem (kot že sam naslov pove) prevladuje rockovski rif, prekine ga le posvetilo dvema velikanoma glasbe – Johannu Straussu mlajšemu in Nat King Coleu ter njegovi Mona Lisi, meni najljubši pop skladbi vseh časov. Skladbico sem pred kratkim skomponiral skoraj iz ničesar, saj je bilo vse, kar sem imel v glavi, ta en moj rif iz osemdesetih in brezčasna Mona Lisa."

Zapisal: Matjaž Drevenšek


"Koncert za jazz trio in godalni orkester sem napisal na povabilo Celjskega godalnega orkestra, ki je že izvajal mojo suito skladb iz muzikala Veronika Deseniška, z njimi pa kot tolkalist sodelujem tudi na novoletnih koncertih. Pri pisanju nove skladbe sta se prekrili obe polji mojega glasbenega ustvarjanja, ki se le redko prepletata tako izrazito - poustvarjanje jazz glasbe in skladanje, sploh pa so zelo redke priložnosti, ko lahko svoje kompozicije izvajam kot solist z orkestrom. V štirih kontrastnih stavkih raziskujem različne možnosti glasbenega dialoga med tradicionalno, "klasično" zasedbo godalnega orkestra in značilnim jazzovskim triom. Zvočnost skladbe je prepoznavno jazzovska, za kar so zaslužni harmonija in pogosti improvizacijski vložki, mestoma pa se dominantni trio posluži sredstev in prvin, ki so bolj lastna godalom ter slednjim tudi prepusti glavno besedo."

Zapisal: Leon Firšt




Koncertni program:

S. Barber (1910-1981)
Adagio za godala, op. 11

Leon Firšt (1994)
Koncert za jazz trio in godalni orkester
(krstna izvedba)
I. Meet the Band
II. Waltz
III. Ballad
IV. Up-tempo

Matjaž Drevenšek (1965)
80’s Suite / Suita Osemdesete za saksofon, jazz trio in godala

I. Muddy Sax / Blatni Sax – Reggae / Funky
II. Rainy Day / Deževen dan – Slow
III. Riffin’ / Rifati, "Hommage à Nat & Johann" – Medium Fast Rock



drevensek 4tet 600x400

Matjaž Drevenšek je prodekan za umetniško dejavnost in redni profesor za saksofon na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Kot solist in komorni glasbenik (član Zagrebškega kvarteta saksofonov, Tria Juhart – Lazar – Drevenšek ter drugih klasičnih, jazzovskih in rockovskih zasedb) nastopa po Evropi, Južni in Srednji Ameriki, Aziji, Kanadi in ZDA. Kot solist igra z vodilnimi simfoničnimi in pihalnimi orkestri doma in v tujini (Francija, Hrvaška, Kitajska in ZDA) in je solo saksofonist Orkestra Slovenske filharmonije. Sodeluje v žirijah na domačih in mednarodnih tekmovanjih mladih glasbenikov (Bayreuth, Beograd, Graz, Krško, Limoges, Nichelino/Torino, Nova Gorica, Požarevac, Riga, Skopje, Szczecinek, Zagreb) ter vodi številne poletne šole in mojstrske tečaje v Evropi, Hong Kongu in ZDA. Krstno je izvedel preko 50 skladb domačih in tujih avtorjev ter sodeloval pri 20 diskografskih izdajah. Predsedoval je Glasbenemu društvu Saksofonija, ki je poleti 2006 gostilo 14. svetovni kongres saksofonistov, in Zvezi Glasbene mladine Slovenije. Od leta 2004 do 2019 je bil umetniški vodja Mednarodnih srečanj saksofonistov SAXGO in Mednarodnega tekmovanja saksofonistov v Novi Gorici.

Leon Firšt je eden največkrat nagrajenih in najbolj izvajanih slovenskih skladateljev mlajše generacije. Magistriral je iz kompozicije na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Dušanu Bavdku. Pred tem je na Glasbeni šoli v Celju končal nižjo stopnjo klarineta (prof. Bojan Logar) ter nadaljeval srednjo stopnjo s študijem tolkal v razredu prof. Damirja Korošca na Prvi gimnaziji v Celju in Glasbeni šoli Celje. Do sedaj je ustvaril več kot 80 simfoničnih, komornih in solističnih skladb. Njegove skladbe redno izvajajo ugledni slovenski solisti in ansambli (Slovenska filharmonija, Simfoniki RTV Slovenija, Kvintet Slowind, Komorni godalni orkester Slovenske Filharmonije…). Njegov opus vsebuje tudi glasbeno-scenska dela (opereta Usanjano življenje, opera V imenu ljubezni, muzikal Veronika Deseniška…), odrsko in filmsko glasbo. Za svoje delo je bil večkrat nagrajen doma in v tujini (Keuris composition contest - Nagrada publike za skladbo Romantične duše, International composition competition “Artistes en Herbe”- 3. nagrada za suito Čarobni gozd, Prešernova nagrada Akademije za glasbo, Prešernova nagrada Univerze v Ljubljani, Kristalni grb Mestne občine Celje, nagrada Celjske zvezde za muzikal Veronika Deseniška, glavna nagrada na mednarodnem tekmovanju Banaue International Music Composition Competition na Filipinih za skladbo The Story of Ifugao).

Gregor Hrovat je magister tolkal, ki je zaključil svoje izobraževanje na glasbeni akademiji v Zagrebu. Je nagrajenec številnih tekmovanij, trenutno pa je najbolj aktiven kot bobnar in pedagog. Sodeluje s številnimi uveljavljenimi ansambli in solisti iz Slovenije in tujine (Zagrebška opera, Slovenska filharmonija, Primož Grašič, Vlatko Stefanovski, Filip Merčep...).

Jaka Krušič je svojo glasbeno pot začel kot saksofonist na Glasbeni šoli Celje, kjer je tudi končal srednjo glasbeno šolo. Kot bas kitarist in kontrabasist sodeluje v različnih zasedbah in projektih (Vudlenderji, Funk fact, Tomaž Hostnik, Veronika Deseniška...), jazz kontrabas pa študira v razredu prof. Ulija Langhtalerja na Gustav Mahler Privatuniversität v Celovcu.

1. Celjski godalni orkester 600x200

Celjski godalni orkester neprekinjeno deluje od leta 1945 in poleg rednih abonmajskih koncertov v Celju gostuje po domovini in tujini (Italija, Madžarska, Nemčija, Hrvaška, Avstrija, Velika Britanija) ter snema za različne radijske in TV hiše. Posnel je sedem plošč in prejel številna pomembna priznanja, dve nagradi na mednarodnem tekmovanju v Kerkradeju (Nizozemska) ter Zlati celjski grb, najvišje priznanje Mestne občine Celje. Z orkestrom redno sodelujejo ugledni domači in tuji skladatelji, solisti in dirigenti. Nenad Firšt, umetniški vodja in stalni dirigent od leta 1988, se je po študiju kompozicije in violine na Akademiji za glasbo v Ljubljani, izpopolnjeval na mednarodnih tečajih doma, na Madžarskem in v Franciji. Deluje kot generalni sekretar Zveze Glasbene mladine Slovenije in umetniški vodja glasbene dejavnosti na Zavodu Celeia Celje. Do sedaj je bilo na koncertih in festivalih v Evropi, Severni in Južni Ameriki, Aziji in Avstraliji predstavljeno več kot stopetdeset Firštovih solističnih, komornih in simfoničnih skladb, ki so posnete na tridesetih ploščah uglednih domačih in tujih umetnikov in ansamblov. Za svoje delovanje je prejel več nagrad in priznanj, med drugimi nagrado Prešernovega sklada za skladateljski opus (2009) in Kozinovo nagrado za zaokroženi opus glasbe za godala (2019). Od leta 2010 je predsednik Društva slovenskih skladateljev.

 

 

Kulturni dom Nova Gorica,
Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica
T: + 386 5 335 40 10

Kulturni dom Nova Gorica je član
Art kino mreža Slovenije Europa Cinemas KUDUS
 
Občina Ministrstvo za kulturo Radio Koper Radio Robin Hit US embassy