MOJSTRSKI TEČAJ

FM2019 650x350

05 pasica mail 01 tisk mali 

MOJSTRSKI TEČAJ*

19.—22. september 2019
Vila Vipolže, Goriška Brda

Mednarodni mojstrski tečaj 

Predstavitev nevidnih stvari
Mnenja, stili in interpretacije petja iz časa Leonarda da Vincija

Mentor: Marco Beasley
Asistent: Fabio Accurso


*
v sodelovanju z DRAMSAM Centro Giuliano di Musica Antica & 
Festival Musica Cortese

FLORES MUSICAE prijavnica slo


Med šestnajstim in sedemnajstim stoletjem se zgodi velik preskok v glasbenem stilu. Nekoliko posplošeno rečeno, glasba se iz kraljestva polifonije premakne v svet enoglasja ob inštrumentalni spremljavi. Slednja želi predvsem zdramiti čustva poslušalca. Bolj kot na odnos do božjega, se osredotoča na dramatičnost v človeških odnosih. V začetku šestnajstega stoletja, še posebej na dvoru Isabelle d'Este, so frottole doživele velik ustvarjalni razcvet in se bliskovito razširile po celotni Italiji in ozemljih, ki so segala čez Alpe. Sestavljene so bile iz majhnih uglasbenih pripovedi, predvsem za petje in lutnjo. S tovrstnimi glasbenimi miniaturami so se ukvarjali tudi književniki in znanstveniki, med katere je nenazadnje sodil tudi Leonardo da Vinci, ki glasbo opisuje kot »predstavitev nevidnih stvari«. Na mojstrskem tečaju se bomo osredotočili predvsem na to srečno obdobje italijanske glasbe ter se posvetili izvedbi in »uprizoritvi« frottol. Spoznavali bomo repertoar visoke kulture, ki se je razvil ob koncu šestnajstega stoletja s stilom enoglasnega petja par excellence, recitar cantando. Vzeli si bomo čas tudi za vsakodnevno skupno vadbo za izvedbo repertoarja ustne tradicije. Cilj tega didaktičnega pristopa je razvoj osebne vokalne tehnike (dihanje, oddajanje zvoka, intonacija), ki daje prednost poslušanju drugega preko na videz enostavnega petja, vesele priče čustev in kulturnega bogastva.

Urnik:
10.00—13.00
odmor za kosilo
15.00—18.00

Mojstrski tečaj je odprt za občinstvo.

Program dela:

Udeleženci lahko predlagajo svoja izbrana dela iz tega obdobja in
pošljejo učitelju partiture vsaj en mesec pred začetkom delavnice.

Predlagana dela:
- Le Frottole per canto e liuto, libro I e II del Bossiniensis, 1509 & 1511
(Frottole za glas in lutnjo, 1. in 2. knjiga Bossiniensisa, 1509 & 1511)

* * *

Rok prijave na mojstrski tečaj: 5. september 2019

Cena mojstrskega tečaja: 200 €

Pasivna udeležba: 50 €

Za nočitev in prehrano udeleženci srečanja poskrbijo sami.

* * *

Število prijav je omejeno: najmanj 5, največ 15.
Veljal bo vrstni red prispelih prijav.
Zadnji rok prijave je 5. september 2019.  
V primeru naknadne odpovedi organizator zadrži 20 % vrednosti kotizacije za povrnitev administrativnih stroškov.

Način plačila:

na podračun Kulturnega doma Nova Gorica
pri UJP, urad Postojna 
SWIFT: BSLJSI2X 
IBAN: SI56012846030358603 
Sklic: SI99

DOCENT MOJSTRSKEGA TEČAJA: Marco Beasley (I)

MarcoBeasley

Marco Beasley (I) se je rodil leta 1957 v kraju Portici v bližini Neaplja. Njegov oče je bil Anglež, mati pa iz Neaplja. Proti koncu 70. let prejšnjega stoletja ga je ljubezen do petja pripeljala v Bologno, kjer se je vpisal na tamkajšnjo univerzo in začel študij glasbe in gledališča. Med študijem je poglobil svoje znanje o literaturi iz šestnajstega in sedemnajstega stoletja, prav posebno pa se je posvetil osrednjima poznorenesančnima stiloma, recitar cantando ter sakralni in posvetni polifoniji. Angleške korenine so še dodatno obogatile njegovo vokalno izraznost, ki je že prevevala z zagnanostjo in strastjo. Ta mu je nudila še dodatno osupljivo sposobnost nadzora nad svojim glasom, izjemen sluh ter prefinjen ton, ki mu je omogočal uporabo široke palete barv in registrov. S časoma se je navdušil nad bogato glasbeno tradicijo južne Italije, ki je pripomogla izoblikovati njegovo izobraževalno pot. Močno ga je zaznamovalo tudi srečanje s Cathy Berberian, nepozabno protagonistko sodobne kulture, ki je postala njegova mentorica, a žal le za kratek čas. Prezgodnja smrt Berberianove je sprožila mnogo sprememb. Beasley z zapuščino eklektičnih glasbenih izkušenj izoblikoval prepoznavno umetniško osebnost, čeprav jo je težko opredeliti. Težko je reči, ali v njegovih nastopih prevladuje čarobnost neverjetnega glasu, izjemna izrazna moč ali absolutno obvladovanje scene. Po srečanju s Stefanom Roccom in Guidom Morinijem je ustanovil skupino Accordone, ki je postala osrednja nosilka njegovega delovanja in naravna pot, po kateri je nadaljeval z razvojem novih projektov. Od leta 2001 je Beasley avtor vseh besedil novih skladb skupine Accardone.

SPREMLJAJOČI UČITELJ: Fabio Accurso (I) – lutnja 

Fabio Accurso 600x400

Fabio Accurso je že vrsto let zelo aktiven na področju koncertne dejavnosti s številnimi zasedbami, s katerimi preigrava starodavno srednjeveško, renesančno in baročno glasbo. V slednje spadajo tudi zasedbe Accordone, Laboratorio '600, Janas, Ensemble Dramsam, Al Qantarah in Sarband. Koncertiral je v Italiji, v Evropi, pa tudi v ZDA, na Japonskem in v Avstraliji. Igral je za številne italijanske in tuje ustanove ter festivale kot denimo l’Accademia Chigiana v Sieni, mednarodni festival v Istanbulu, svetovni festival sakralne glasbe v Stuttgartu, poletni festival v Tokiju, festival v Flandriji in Utrechtu. Leta 2000 je objavil celotne posnetke dela H. Ferrutija, italijanskega ljutnista iz druge polovice šestnajstega stoletja in leta 2005 celotne posnetke dela Domenica Bianchinija.

 

Kulturni dom Nova Gorica,
Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica
T: + 386 5 335 40 10

Kulturni dom Nova Gorica je član
Art kino mreža Slovenije Europa Cinemas KUDUS
 
Občina Ministrstvo za kulturo Radio Koper Radio Robin Hit US embassy